Pomoc
Usługi świadczone poprzez portal można podzielić na dostępne publicznie, nie wymagające rejestracji w portalu, oraz na wymagające rejestracji i sprawdzenia tożsamości osoby korzystającej z usługi.
Usługi dostępne publicznie to np. dostęp do informacji o planie i wykonaniu budżetu, czy wyszukiwarka mienia. Dostęp do tych usług uzyskacie Państwo wybierając odpowiednie pozycje z menu głównego.
Usługi wymagające rejestracji w portalu znajdują się w zakładce Twoje dane i obejmują:
- Dostęp do informacji o Państwa zobowiązaniach podatkowych (składniki podatku, raty, zrealizowane płatności), opłatach, prowadzonych sprawach i wymienianej korespondencji oraz wpisach w rejestrach (np. rejestr zezwoleń na sprzedaż alkoholu, rejestr umów dzierżawnych itd.),
- Możliwość realizacji płatności zobowiązań podatkowych.
W portalu eUrząd mogą Państwo uzyskać dostęp do własnych danych, ale również do danych osób prawnych i fizycznych, które Państwo reprezentują. Mogą Państwo również w ich imieniu realizować płatności. Jeżeli chcą Państwo uzyskać dostęp do danych innych niż własne, należy złożyć stosowne upoważnienie w momencie rejestracji.
W poszczególnych zakładkach tematycznych, jak np. Podatki lokalne, umieszczone zostały formularze wniosków dedykowanych do danej sprawy.
W zakładce Usługi elektroniczne znajdują się odwołania do innych formularzy elektronicznych opublikowanych przez Urząd. Można korzystać z nich analogicznie, jak z formularza wniosku o dostęp.
Portal eUrząd jest zintegrowany z ogólnopolską elektroniczną platformą usług administracji publicznej ePUAP.
Platforma ePUAP umożliwia obywatelom i przedsiębiorcom zakładanie na niej własnych kont i prowadzenie z nich korespondencji z urzędami administracji publicznej. Urzędy administracji publicznej z kolei publikują na platformie ePUAP elektroniczne formularze umożliwiające załatwianie spraw bez konieczności wizyty w urzędzie.
Portal eUrząd ułatwia dostęp do zasobów i usług elektronicznych świadczonych przez inne jednostki administracji publicznej różnych szczebli na platformie ePUAP, które mogą być przydatne dla mieszkańców i przedsiębiorców.
Rejestracja na portalu eUrząd wymaga posiadania konta na
platformie ePUAP
i wypełnienia formularza wniosku o dostęp (odnośnik do formularza znajduje się na stronie głównej).
Po wypełnieniu formularza wniosku o dostęp i podpisaniu go podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym można przesłać go elektronicznie do urzędu.